Flere nyheder

  • Information om Corona

    13-03-2020


    INFORMATION OM COVID-19 / CORONA - Opdateret 08.04.2020 kl. 09:53. 


    Kære Caddie Golf Gæst,
     

    REJSER MELLEM D. 14.04 - 10.05.2020
    Jeg skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som Caddie Golf og resten af samfundet, er ramt af. Hele teamet bag Caddie Golfrejser havde inderligt håbet helt op til i dag, at jeres rejse fra d. 14.04.2020 og frem ikke ville blive berørt af denne COVID-19 situation.

    Udenrigsministeriet har den 06. april forlænget de opdateret rejsevejledninger og alle ikke nødvendige rejser til hele Verden frarådes frem til d. 10. maj 2020.

    Din rejse er derfor desværre blevet berørt af COVID-19 situationen. Da du har bestilt en pakkerejse, har du derfor følgende muligheder i henhold til pakkerejseloven :

    - At få en erstatningsrejse, som vi kan planlægge når situationen tillader det.
    - At afbestille din rejse og modtage en fuld refundering af dit indbetalte beløb.

    Under normale omstændigheder er ordlyden jf. Pakkerejselovgivning, at man har krav på at få tilbagebetalt sit indbetalte 14 dage efter at annullering er foretaget. Grundet denne meget, meget ekstra ordinære situation har Rejsegarantifonden bedt den danske rejsebranche om at sætte udbetalinger i bero – så branchen ikke ender i katastrofale tilstande grundet manglende likviditet.

    Dette har Caddie Golfrejser valgt at følge, så vi stadig kan holde på vores medarbejder og have en virksomhed efter Corona.

    Vedr. din foranstående rejse
    Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra Caddie Golfrejser. Hvis du ikke har modtaget den, tag venligst kontakt til os snarest for at høre nærmere.

    Min rejse annulleres grundet COVID-19 fordi Udenrigsministeriet rejsevejledning fraråder rejser, er jeg så berettiget til en fuld refundering af mit indbetalte beløb?
    Hvis du har bestilt en pakkerejse, så er svaret JA. I henhold til pakkerejseloven er du berettiget til at få en erstatningsrejse eller annullere din rejse og modtage en refundering af dit indbetalte beløb, såfremt din afrejsedato ligger indenfor den periode hvor Udenrigsministeriets rejsevejledning fraråder rejser til.

    Hvornår / hvordan kan jeg forvente at få mit indbetalte beløb refunderet?
    Folketinget har den 26. marts 2020 vedtaget en ændring af rejsegarantifondsloven, som udvider Rejsegarantifondens formål i ekstraordinære situationer, der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen.
    Med de nye regler får fonden mulighed for – i nogle helt specielle situationer – at dække pakkerejsekunder, selvom rejseudbyderen ikke er gået konkurs.
    Pt. gælder denne lov kun for rejser med afrejse fra d. 13. marts – 13. april 2020. Vi ved, at der igen foregår forhandlinger om, hvor vidt rejser med afrejse mellem d. 14. april 2020 – 10. maj 2020 kan inkluderes. Derfor afventer vi udfaldet af dette.
    Vi vender derfor tilbage vedr. din refundering, når der er klarhed over dette.

    Nye åbingstider
    Indtil tingene igen normaliseres, vil det derfor desværre kun være åbent på telefonen fra kl. 10-13, men vi kan stadig kontaktes på e-mail info@caddiegolf.dk - der må dog forventes væsentlig længere svartider.

    Pas på dig selv og mange tak for din forståelse!

    Med venlig hilsen

    Jesper Black Jensen
    Managing director
    Caddie Golfrejser A/S
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    REJSER MELLEM D. 10.03 - 13.04.2020

    Er din rejse med ankomst mellem d. 13.03 - 13.04.2020 - Så læs med herunder?
    Loven om Styrkelsen af rejsegarantifonden blev vedtaget d. 26.03.2020. Det glædelige er, at det bringer dig en smule tættere på, at du kan få dit indbetalte beløb til den rejse, som du skulle have været på mellem d. 13.03 – 13.04.2020.

    Rejsegarantifonden er udpeget af den Danske Stat til at hjælpe dig
    Rejsegarantifonden hovedformål er normalt at sikre at du som forbruger, er sikrer på at dens medlemmer kan sælge rejser lovligt. Folketinget har den 26. marts 2020 vedtaget en ændring af rejsegarantifondsloven, som udvider Rejsegarantifondens formål i ekstraordinære situationer, der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen.

    Med de nye regler får fonden mulighed for – i nogle helt specielle situationer – at dække pakkerejsekunder, selvom rejseudbyderen ikke er gået konkurs.

    Erhvervsministeren afgør, hvornår der er tale om ”ekstraordinære situationer der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen”, men de omfattende skærpelser af rejsevejledningerne som konsekvens af Covid-19 er et eksempel herpå.

    Lovændringen giver i den nuværende situation Caddie Golf mulighed for at anmode fonden om at tilbagebetale beløb vedrørende pakkerejser, som ikke kunne gennemføres, fordi Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination som konsekvens af Covid-19. Det er hovedsageligt rejser med afrejse fra og med 13. marts 2020 til og med 13. april 2020, der er blevet aflyst/annulleret, fordi Udenrigsministeriet den 13. marts 2020 frarådede alle ikke-nødvendige rejser til hele verden

    Hvad er omfattet, og hvem udbetaler?
    Rejsegarantifonden udbetaler direkte til dig som kunde. Pakkerejser som er aflyst/afbestilt, fordi Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination, som rejseudbyderen ikke har refunderet er omfattet.

    Hvornår regner fonden med at kunne påbegynde udbetalingen?
    Lovændringen er vedtaget i Folketinget den 26. marts 2020, men på grund af EU's statstøtte regler skal Europa-Kommissionen godkende garantiordningen, inden loven træder i kraft. Forhåbentlig bliver den nye lov behandlet i EU-kommission d. 03.04.2020.

    Rejsegarantifonden skal samtidig have ændret deres it-system, så det kan håndtere refusionerne. 

    Når loven er trådt i kraft efter at Europa-kommissionen har godkendt garantiordningen, og ændringerne i it-systemet er på plads, forventer de, at udbetalingerne vil kunne påbegyndes hurtigt efter, at de har modtaget den enkelte rejseudbyders opgørelser.

    Vær OPMÆRKSOM PÅ, at Rejsegarantifonden vil modtage et stort antal opgørelser fra rejseudbydernes på samme tid, så du må stadig have en stor portion tålmodighed og forståelse for at processen vil blive lang.    

    Corona-situationen påvirker os alle, personligt, samfundet og ikke mindst os som rejsebureau. Vi arbejder hårdt på at hjælpe alle de af vores kunder der har brug for det. Vi har valgt at kommunikere bredt ud i denne om gang, da vi har meget travlt på kontoret med at hjælpe og finde løsninger til alle jer der måtte have brug for det.

    Så snart der er klarhed over udfaldet og vi har fået mulighed for at bearbejde det, så vender vi tilbage til dig. 

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Har du bestilt en rejse med afrejse efter d. 10. maj 2020 
    Så længe Udenrigsministeriet ikke har ændret sine rejsevejledninger efter d. 13.04.2020, så bliver rejser med afrejse efter d. 13. april gennemført og vores rejsebetingelser / afbestillingsregler er gældende - se linket herunder. Når det så er sagt og taget situationen i betragtning, så er alt åbent og det kan meget vel være at rejsevejledningerne kan blive justeret, men af gode grunde vi ved det ikke endnu. Vi vil holde dig opdateret løbende, så snart der er nyt fra myndigheder. Vi beder vi dig have tålmodighed og afvente til at vi kontakter dig tættere på afrejse. 

    Hvad sker der hvis Udenrigsministeriet forlænger den nuværende rejsevejledning til efter den 10. maj 2020?
    Vi følger altid Udenrigsministeriets råd og vejledninger og skulle det ske at datoen flyttes frem og berører den afrejse dato du har for din rejse, vil vil kontakte de gæster, der er berørt.

    Hvis min rejse annulleres grundet COVID-19 og at Udenrigsministeriet rejsevejledning fraråder rejser, er jeg så berettiget til en fuld refundering af mit indbetalte beløb?
    Hvis du har bestilt en pakkerejse, så er svaret JA, men Caddie Golfrejser skal nok orientere dig om, hvornår det er muligt, da det udvikler sig i forskellige retninger dag for dag. I henhold til pakkerejseloven er du berettiget til at få en erstatningsrejse eller annullere din rejse og modtage en refundering af dit indbetalte beløb, såfremt din afrejsedato ligger indenfor den periode hvor Udenrigsministeriets rejsevejledning fraråder rejser til.

    Under normale omstændigheder er ordlyden jf. Pakkerejselovgivning, at man har krav på at få tilbagebetalt sit indbetalte 14 dage efter at annullering er foretaget. Grundet denne meget, meget ekstra ordinære situation har Rejsegarantifonden bedt den danske rejsebranche om at sætte udbetalinger i bero – så branchen ikke ender i katastrofale tilstande grundet manglende likviditet.

    Dette har Caddie Golfrejser valgt at følge, så vi stadig kan holde på vores medarbejder og have en virksomhed efter Corona. Derfor beder vi dig om en god portion tålmodighed indtil vi har nyt fra myndighederne om hvordan vi skal forholde os.

    Skal jeg kontakte jer vedr. min rejse med ankomst efter d. 10. maj 2020?
    Nej, det behøver du ikke. Vi skal nok tage fat i dig i denne meget, meget specielle situation, hvad der vil ske med din rejse. Du skal kun kontakte os, hvis du på egen foranledning ønsker at annullere din rejse. Her skal du så være opmærksom på, at der gælder vores almindelige rejsebetingelser / afbestillingsregler.

    VIGTIGT: Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mit depositum eller restbeløb til min fremtidig rejse rettidigt?
    Den rettidige betalingsdato fremgår på dit rejsebevis. Hvis du vælger ikke at betale dit depositum eller restbeløb, vil rejsen automatisk blive afbestilt, hvis betalingen ikke er Caddie Golfrejser i hænde i rette tid. Du vil derfor ikke kunne få dit depositum tilbage selvom rejsevejledningen ændres efterfølgende! Så sørg for at indbetale dit depositum eller restbeløb rettidigt, da det ville stille dig bedst.
    Hvis du har brug for at afbestille din rejse, og du har betalt rejsen enten helt eller delvist, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig, men vær opmærksom på at det er vores almindelige afbestillingsregler som er gældende.
    Derfor husk at indbetale, da det vil stille dig bedst for at få alle dine penge igen!

    Vi vender tilbage til jer, når der er nyt – Så afvent os!

    LIKE vores Facebook side her https://www.facebook.com/Caddiegolfrejser/, da vi også vil kommunikere ud via den, så vi er sikre på, at vi når jer alle sammen. 

    Vi fortsætter selvfølgelig, så ingen grund til bekymring, men med mindre personale midlertidigt
    Vi beklager situationen, og i særlig grad at vi ikke har mulighed for at servicere sig som normalt den kommende tid. Vi håber på din forståelse i denne ekstraordinære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Udbruddet af Coronavirus, nedlukningen af Danmark og Udenrigsministeriets rejsevejledning har resulteret i, at ingen bestiller rejser. Caddie Golfrejser fortsætter naturligvis driften og du kan f.eks fortsat bestille din golfrejse til 2021, men vi bliver nødt til midlertidigt at hjemsende en stor del af vores dygtige medarbejdere, som følge af nedgang i salget.

    Nye åbingstider
    Indtil tingene igen normaliseres, vil det derfor desværre kun være åbent på telefonen fra kl. 10-13, men vi kan stadig kontaktes på e-mail info@caddiegolf.dk - der må dog forventes væsentlig længere svartider.

    Pas på dig selv og mange tak for din forståelse!

    Med venlig hilsen

    Jesper Black Jensen
    Managing director
    Caddie Golfrejser A/S

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    FAQ

    Har du købt en rejse, men er ikke kommet afsted
    Til jer som har købt en rejse, men ikke er kommet afsted. Vi beder jer svare tilbage på den mail vi har sendt til jer tidligere. Har I allerede svaret, skal I vide at vi har modtaget den og behandler din mail så hurtigt vi kan, men I må have tålmodighed. Vi kan ikke svare på endnu, hvornår vi vender tilbage! Vi beder jer om at undlade at kontakte os yderligere, vi skal nok vende tilbage!

    ​​​​​​Jeg har en ferie med ankomst i den nærmeste fremtid
    Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet, er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
    Hvis du skal rejse indenfor den næste uges tid, og du ikke har hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
    Indtil andet er oplyst, eller du er blevet kontaktet af os, henvises til gældende ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores rejsebetingelser:
    https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

    Har du bestilt en pakkerejse gælder følgende:
    1)  Der henvises til Udenrigsministeriets hjemmeside for rejsevejledninger på: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/
    2) Hvis dit feriested ligger i rød zone (med reference til UM's rejsevejledning), vil du blive kontaktet før ankomst, med henblik på ombooking eller evt. annullering af rejsen.
    3) Er feriestedet i orange zone skal du kontakte dit eget forsikringsselskab, og gøre brug af evt. afbestillingsforsikring, hvis du ikke ønsker at rejse

    Se rejsebetingelser her:
    https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

    Hvem betaler hvis jeg vælger en førtidig hjemrejse?
    Efter udenrigsministeriet udmelding i går har Danmarks Rejsebureau Forening været i dialog med regeringen og anbefalingen lyder nu, at danskere bør afbryde rejsen hurtigst muligt.
    Da der ikke er tale om en evakuering, men en anbefalingen fra regeringens side om, at man bør afbryde rejsen, er der desværre ikke dækning for førtidig hjemrejse, såfremt I måtte ønske det. I skal derfor benytte den allerede planlagte hjemrejse i den kommende tid.

    Personlig rejseforsikring
    Vi må bede jer om, at kontakte jeres egen rejseforsikring, hvis I spørgsmål til ovenstående, da det er individuelt hvordan man er dækket!Såfremt der opstår ændringer i forhold til ovenstående vil vi automatisk kontakte jer efter hjemkomst.

    Kan jeg vælge at fortsætte min planlagte rejse?
    Ja, det vil du godt kunne. Vent med at give os besked indtil vi kontakter dig. Tag dog i lufthavnen, som jf. din rejseplan og tjek med det enkelte flyselskab om der er ændringer i din rejseplan.
    Tjek med din rejseforsikring, men du skal vide, at de fleste rejseforsikringer stadig gælder, da du bestilte din rejse mens rejsemålet var i grøn eller gul jf. um.dk.

    Min arbejdsgiver giver mig karantæne, hvis jeg tager afsted på min planlagte ferie – hvad er mine rettigheder?
    Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
    Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
    Såfremt din arbejdsgiver giver dig karantæne som følge af, at du har været på et bestemt rejsemål, er dette ikke noget, vi som rejsebureau, i henhold til gældende lovgivning, er ansvarlige for.
    Dette er et privat anliggende og refundering af rejsen skal derfor anlægges hos dit forsikringsselskab.

    Se rejsebetingelserne her:
    https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

    Hvad gør jeg, hvis grænsen lukker og jeg ikke kan komme frem til min destination?
    Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
    Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
    Hvis grænsen til et land lukkes, er der tale om en ændring i indrejserestriktioner. Dette er efter anvisninger fra jurister i Danmarks Rejsebureau Forening uden for vores ansvarsområde. Vi kan derfor i henhold til gældende lovgivning, ikke refundere rejsen.
    Det er derfor din egen rejseforsikring, som du skal kontakte vedr. refundering.

    Se rejsebetingelserne her:
    https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

  • Nye bunker for €500.000 på Costa Navarino

    31-01-2020

    Så bliver der renoveret bunker til den store guldmedalje!!
    - Dunes course bliver renoveret for €500.000,-


    I øjeblikket arbejdes der hårdt på at lave nye bunkere på Dunes course. Dunes Course er en af de to golfbaner, som ligger på The Westin Costa Navarino i Grækenland ved Kalamata.
    Bunkerne vil være færdige inden åbningen af resortet d. 15. februar 2020. 

    Hvad er det helt præcis, der udbedres?
    1. Al sand bliver kørt væk
    2. Hele konstruktionen re-etableres
    3. Genopretning og udskiftning af drænet
    4. Nye beton fundamenter i bunkers etableres
    5. Nyt sand bliver tilført bunkers

    Det bliver verdensklasse bunkers - så glæd jer - jer som allerede har booket og skal afsted. 

    Har du stadig ikke fået booket din golfrejse til Costa Navarino - se læs mere her?
    Vi har et super tilbud, som kan bookes frem til den d. 10. februar 2020. Lyder det interessant, så klik her for at se tilbuddet.

     

     

     

  • Vil du spare penge på din næste golfrejse?

    27-09-2019

    Vil du SPARE penge på din næste golfrejse?

    Vi har oprettet vores kampagne side, som løbende vil blive opdateret med gode tilbud, som vi har forhandlet med vores leverandører.

    Hvad er et godt tilbud?
    Vi oplever ofte spørgsmålet "Har I et godt tilbud?" fra vores kunder. Et godt tilbud er et vidt begreb, som vi ofte forbinder med at vores kunde ikke har et overblik af prisniveauet for det enkelte land, region eller resort. I dette tilfælde er det vores fornemmeste opgave at hjælpe jer kunder igennem denne junglen af tilbud, kampagner, fødselsdags tilbud... Ja kært barn har mange navne. Hos Caddie Golfrejser ligger vi stor vægt på ærlig, hurtig respons og venlighed i enhver henvendelse - så du vil altid opleve at vi tager os godt af dig som kunde og giver os god tid til at spørge ind, hvad netop du og dine medrejsende har for behov.
    Til det har vi derfor valgt at oprette "Kampagne tilbud", hvor du altid kan starte med og få et overblik af de nogle af de gode tilbud, som er udbudt... Hvem ved, det kan være at det tiltaler dig og bestillingen af en rejse gøres nemt ved blot at booke dem.



    Læs mere om hvad vi mener med Kampagne tilbud her?

  • Gode råd, når du rejser på golfferie

    15-08-2019

    Her hos Caddie Golfrejser vil vi gerne kunne forberede vores gæster så godt som overhovedet muligt på deres foranstående golfrejse. Vi har derfor taget et udsnit af de spørgsmål, som vi får når vores gæster skal afsted: 

    Mødetid i lufthavnen
    Som udgangspunkt skal man altid møde 2 timer før afrejse. Grunden til dette skyldtes, at der kan opstå stor kø ved check in skranken eller kø ved security. Igen har luftfarts selskaberne forskellige deadlines for check in, men vi anbefaler på det kraftigeste at man møder op i lufthavnen 2 timer før afgang. 

    Det er altid en god ide, at tjekke dagspressen eller lufthavnens egen hjemmeside, hvor man oftes kan finde informationer om uregelmæssigheder.

    Check in
    Ved check in er det rigtig god pli, at have sit pas og sin elektroniske billet klar, når man når frem til check in skranken.

    Du vil oftes blive spurgt om følgende:
    1. Hvor mange stykker bagage har du/I tilsammen?
    2. Hvor meget vejer din håndbagage?

    Husk at få dit/jeres pas og boarding kort med. 

    LÆS MERE OM PAS OG VISUMREGLER - KLIK HER

    Golfbag
    Vær opmærksom på, at golfbags skal afleveres i stor bagage (oversize baggage).

    Hvad gør jeg hvis mit fly er forsinket eller bliver aflyst?
    Hvis du er der hjemme:
    Kontakt Caddie Golfrejser hurtigst muligt og vi vil hjælpe dig, så hurtigt vi kan.

    Hvis du allerede er i lufthavnen:
    Tag kontakt til flyselskabet, du skal flyve med. Alle flyselskaber har en skranke i lufthavnen.
    Det er deres pligt, at hjælpe dig videre. Hvis du har problemer med at finde dem, opsøg da lufthavnens information og de vil kunne hjælpe dig, hvem du skal gå til. 

    Hvis der ingen hjælp, er at finde kan du altid ringe til os på kontoret. 

    Check selv ind - online eller i lufthavnen
    Hos de fleste af de flyselskaber, som Caddie Golfrejser samarbejder med, har du mulighed for selv at tjekke ind. Herunder har vi listet de enkelte lufthavne op i Danmark, som vi benytter.

    Klik på lufthavnen, for at se mere:

    >>> Københavns lufthavn (CPH) 
    >>> Billund lufthavn (BLL)
    >>> Aalborg lufthavn (AAL) 

    Bagage regler
    Der findes utrolig mange forskellige informationer omkring bagage regler.
    Vi har prøvet at samle de fleste i dette afsnit: 

    Hvor meget må min bagage veje? 
    Det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab. Find hvad din bagage må veje via dette link: Bagageregler 

    Hvad må jeg medbringe i min bagage?
    Da reglerne på dette område ændre sig fra tid til anden, finder du her et link direkte til Københavns lufthavn, hvor de internationale regler, for hvad der må medbringes er skitseret. 

    >>> Særligt om indskrevet bagage / golfbag 
    >>> Særligt om håndbagage 

    Hvis du måtte have yderligere spørgsmål vedr. din flyrejse, bagage m.m., så kontakt os venligst på tlf. 43 228 100 eller via. "kontakt os".

    Hav en rigtig god golfrejse.

    Med venlig hilsen 

    Team Caddie Golf

  • Golfskolen på Montado kan nu bookes online!

    15-08-2019

    Golfskolen på Montado Golf Resort i Portugal kan nu bookes online. 

    Vi har afgange hver lørdag og første afrejsedag er d. 15. februar 2020, mens sidste afrejsedag er d. 11. april 2020.
    Du kan læse meget mere om golfskolen og se de forskellige uger ved at klikke lige HER.