Skip to main content

Din tryghed er det vigtigste for os

Sidst opdateret d. 03-09-2020

I disse corona tider fornemmer vi at der er meget usikkerhed omkring hvordan det er at rejse, og hvordan man skal forholde sig til udenlandsrejser som kunde. Her på siden kan du dermed få svar på nogle af de mest stillede spørgsmål fra vores kunder. Finder du ikke svar på netop dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. 

OBS! Siden opdateres løbende, da den beror på information fra vores leverandører, flyselskaber og politiske beslutninger i både ind- og udland. Vi anbefaler altid at du holder dig opdateret om aktuelle rejsevejledninger op til din rejse. 

Som rejsende kan det være svært at finde rundt i restriktioner, rejsevejledninger og hvilke forhold man bør tage i forhold til en forestående rejse. Vi er her for at hjælpe med at informere dig om præcis de forhold der er vigtige for DIN rejse. 

Book trygt din rejse med Caddie Golfrejser 
Reserver nu og betal senere. 
Du kan reservere din rejse nu og først betale, når Udenrigsministeriets rejsevejledninger tillader at man kan rejse til det pågældende land. 
 
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg rejser? 
Vi hjælper dig med at blive klædt på med de nyeste corona-retningslinjer inden din rejse, så du ved hvad du kan forvente i lufthavnen, på hotellet og på banen, og hvordan du skal forholde dig til situationen. Vi holder løbende øje med rejsevejledningerne. 

Jeg har bestilt en rejse, hvad sker der hvis en destination bliver orange/rød ift. Udenrigsministeriets anbefalinger? 
Har du booket en rejse til et land der pludselig ændrer status til orange/rødt, tager vi fat i dig og informere dig om hvilke muligheder der er for ombooking, tilgodebevis eller lignende. Da Udenrigsministeriet opdaterer deres informationer hver torsdag, vil du høre fra os tidligst 14 dage inden din rejse og seneste torsdagen forinden, hvis landet er rødt/orange på det pågældende tidspunkt. 

Garanti for pengene tilbage 
Vi er medlem af rejsegarantifonden, og derfor er berettiget til at få dine penge retur hvis din rejse annulleres pga. corona op til afrejse. Det forudsætter altid at det er en pakkerejse som du har købt hos os. 

Spørgsmål fra vores kunder 

Vores største fokus er at kunne oplyse så meget som muligt til dig som kunde, da vi tror på at information skaber tryghed. Herunder har vi besvaret nogle af vores kunders oftest spurgte spørgsmål i forbindelse med corona. 

  1. Vi har booket en rejse og betalt depositum mens destinationen var OK at rejse til. Er vi stadig berettiget til at få alle vores penge refunderet, hvis vi indbetaler restbeløbet og destinationen orange på betalingstidspunktet? 
    SVAR: Ja, du er stadig berettiget til at få alle dine penge retur. Det vigtigste er, at du overholder dine indbetalingsdatoer, da vi ellers vil tolke det som en misligholdelse af aftalen og derfor antager, at du ikke ønsker at rejse. I dette tilfælde vil din rejse og depositum være tabt. 

  1. Jeg har bestilt en rejse, men ønsker at annullere den da landet er orange ift. Udenrigsministeriets anbefalinger. Hvordan skal jeg forholde mig? 
    SVAR: Der er forskel på om det er dig som kunde der annullerer, eller om det er os som rejsebureau der annullerer en rejse. Se herunder:  
     
    På kundens foranledning 
    Hvis du som kunde ønsker at annullere din rejse, så vil vores almindelige rejsebetingelser være gældende – læs mere herunder pkt 7B ”Ændringer og aflysning på kundens foranledning”. 
     
    På Rejsebureauet foranledning 
    Udenrigsministeriet opdaterer deres rejsevejledninger hver torsdag ud fra det aktuelle smittetryk i de forskellige lande. Det betyder, at vi senest annullerer din rejse torsdagen før din afrejse. Dog er det med en vis sund fornuft. Hvis vi kan se at smittetrykket er væsentlig over grænsen for at destinationen åbner op igen, vil vi tidligst annullere din rejse 14 dage før afrejse. 

  1. Hvilke forholdsregler skal jeg forberede mig på når jeg er afsted? 
    SVAR: Der er forskellige retningslinjer og forholdsregler i de forskellige lande, og de kan ændre dig. Derfor skal du være opmærksom på at nedenstående restriktioner kan variere mellem lufthave, hoteller og baner. 

  • Har du symptomer?  –Aflyst din rejse og bliv hjemme. 
  • I nogle lufthavne er påkrævet helbredskontrol, fx kontrol af feber. 
  • Mundbind er obligatoriske i lufthavne og på flyrejsen. Medbring mundbind hjemmefra, så du er sikker på at have dem på dig. 
  • Hold afstand og følg instruktioner fra personalet på hoteller og i lufthavne. 
  • Butikker og restauranter i lufthavne er formentlig lukkede.  


4. Hvad sker der hvis Udenrigsministeriet opfordrer danske turister i Portugal til at komme hjem øjeblikkeligt, mens jeg er der?
SVAR: Det vi har erfaret igennem sommeren er, at Udenrigsministeriet har lært af sidste hjemkaldelse d. 13.03.2020. Det vi oplever nu, er at når et land lukkes ned, så skal man afvikle sin ferie og benytte sin planlagte hjemrejse. Når man så kommer hjem, skal man testes i lufthavnen for COVID-19.

5. Kan jeg blive forsikret hvis jeg gerne vil rejse til et orange land? 
Der er nogen rejseselskaber der dækker dig på din rejse, selvom du rejser til et orange land, heriblandt Gouda Rejseforsikring. Dog skal du være opmærksom på, at der kan være enkelt tilfælde relateret til corona, som ikke dækkes af forsikringen. Se mere her. 

6. Min arbejdsgiver giver mig karantæne, hvis jeg tager afsted på min planlagte ferie – hvad er mine rettigheder?
Såfremt din arbejdsgiver giver dig karantæne som følge af, at du har været på et bestemt rejsemål, er dette ikke noget, vi som rejsebureau, i henhold til gældende lovgivning, er ansvarlige for.
Dette er et privat anliggende og refundering af rejsen skal derfor anlægges hos dit forsikringsselskab.
Se vores rejsebetingelser her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

7. Kan jeg vælge at fortsætte min planlagte rejse?
Ja, det vil du godt kunne. Vent med at give os besked indtil vi kontakter dig. Tag dog i lufthavnen, som jf. din rejseplan og tjek med det enkelte flyselskab om der er ændringer i din rejseplan.
Tjek med din rejseforsikring, men du skal vide, at de fleste rejseforsikringer stadig gælder, da du bestilte din rejse mens rejsemålet var i grøn eller gul jf. um.dk.