Skip to main content

13-03-2020: Information om Corona


INFORMATION OM COVID-19 / CORONA - Opdateret 08.04.2020 kl. 09:53. 


Kære Caddie Golf Gæst,
 

REJSER MELLEM D. 14.04 - 10.05.2020
Jeg skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som Caddie Golf og resten af samfundet, er ramt af. Hele teamet bag Caddie Golfrejser havde inderligt håbet helt op til i dag, at jeres rejse fra d. 14.04.2020 og frem ikke ville blive berørt af denne COVID-19 situation.

Udenrigsministeriet har den 06. april forlænget de opdateret rejsevejledninger og alle ikke nødvendige rejser til hele Verden frarådes frem til d. 10. maj 2020.

Din rejse er derfor desværre blevet berørt af COVID-19 situationen. Da du har bestilt en pakkerejse, har du derfor følgende muligheder i henhold til pakkerejseloven :

- At få en erstatningsrejse, som vi kan planlægge når situationen tillader det.
- At afbestille din rejse og modtage en fuld refundering af dit indbetalte beløb.

Under normale omstændigheder er ordlyden jf. Pakkerejselovgivning, at man har krav på at få tilbagebetalt sit indbetalte 14 dage efter at annullering er foretaget. Grundet denne meget, meget ekstra ordinære situation har Rejsegarantifonden bedt den danske rejsebranche om at sætte udbetalinger i bero – så branchen ikke ender i katastrofale tilstande grundet manglende likviditet.

Dette har Caddie Golfrejser valgt at følge, så vi stadig kan holde på vores medarbejder og have en virksomhed efter Corona.

Vedr. din foranstående rejse
Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra Caddie Golfrejser. Hvis du ikke har modtaget den, tag venligst kontakt til os snarest for at høre nærmere.

Min rejse annulleres grundet COVID-19 fordi Udenrigsministeriet rejsevejledning fraråder rejser, er jeg så berettiget til en fuld refundering af mit indbetalte beløb?
Hvis du har bestilt en pakkerejse, så er svaret JA. I henhold til pakkerejseloven er du berettiget til at få en erstatningsrejse eller annullere din rejse og modtage en refundering af dit indbetalte beløb, såfremt din afrejsedato ligger indenfor den periode hvor Udenrigsministeriets rejsevejledning fraråder rejser til.

Hvornår / hvordan kan jeg forvente at få mit indbetalte beløb refunderet?
Folketinget har den 26. marts 2020 vedtaget en ændring af rejsegarantifondsloven, som udvider Rejsegarantifondens formål i ekstraordinære situationer, der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen.
Med de nye regler får fonden mulighed for – i nogle helt specielle situationer – at dække pakkerejsekunder, selvom rejseudbyderen ikke er gået konkurs.
Pt. gælder denne lov kun for rejser med afrejse fra d. 13. marts – 13. april 2020. Vi ved, at der igen foregår forhandlinger om, hvor vidt rejser med afrejse mellem d. 14. april 2020 – 10. maj 2020 kan inkluderes. Derfor afventer vi udfaldet af dette.
Vi vender derfor tilbage vedr. din refundering, når der er klarhed over dette.

Nye åbingstider
Indtil tingene igen normaliseres, vil det derfor desværre kun være åbent på telefonen fra kl. 10-13, men vi kan stadig kontaktes på e-mail info@caddiegolf.dk - der må dog forventes væsentlig længere svartider.

Pas på dig selv og mange tak for din forståelse!

Med venlig hilsen

Jesper Black Jensen
Managing director
Caddie Golfrejser A/S
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REJSER MELLEM D. 10.03 - 13.04.2020

Er din rejse med ankomst mellem d. 13.03 - 13.04.2020 - Så læs med herunder?
Loven om Styrkelsen af rejsegarantifonden blev vedtaget d. 26.03.2020. Det glædelige er, at det bringer dig en smule tættere på, at du kan få dit indbetalte beløb til den rejse, som du skulle have været på mellem d. 13.03 – 13.04.2020.

Rejsegarantifonden er udpeget af den Danske Stat til at hjælpe dig
Rejsegarantifonden hovedformål er normalt at sikre at du som forbruger, er sikrer på at dens medlemmer kan sælge rejser lovligt. Folketinget har den 26. marts 2020 vedtaget en ændring af rejsegarantifondsloven, som udvider Rejsegarantifondens formål i ekstraordinære situationer, der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen.

Med de nye regler får fonden mulighed for – i nogle helt specielle situationer – at dække pakkerejsekunder, selvom rejseudbyderen ikke er gået konkurs.

Erhvervsministeren afgør, hvornår der er tale om ”ekstraordinære situationer der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen”, men de omfattende skærpelser af rejsevejledningerne som konsekvens af Covid-19 er et eksempel herpå.

Lovændringen giver i den nuværende situation Caddie Golf mulighed for at anmode fonden om at tilbagebetale beløb vedrørende pakkerejser, som ikke kunne gennemføres, fordi Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination som konsekvens af Covid-19. Det er hovedsageligt rejser med afrejse fra og med 13. marts 2020 til og med 13. april 2020, der er blevet aflyst/annulleret, fordi Udenrigsministeriet den 13. marts 2020 frarådede alle ikke-nødvendige rejser til hele verden

Hvad er omfattet, og hvem udbetaler?
Rejsegarantifonden udbetaler direkte til dig som kunde. Pakkerejser som er aflyst/afbestilt, fordi Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination, som rejseudbyderen ikke har refunderet er omfattet.

Hvornår regner fonden med at kunne påbegynde udbetalingen?
Lovændringen er vedtaget i Folketinget den 26. marts 2020, men på grund af EU's statstøtte regler skal Europa-Kommissionen godkende garantiordningen, inden loven træder i kraft. Forhåbentlig bliver den nye lov behandlet i EU-kommission d. 03.04.2020.

Rejsegarantifonden skal samtidig have ændret deres it-system, så det kan håndtere refusionerne. 

Når loven er trådt i kraft efter at Europa-kommissionen har godkendt garantiordningen, og ændringerne i it-systemet er på plads, forventer de, at udbetalingerne vil kunne påbegyndes hurtigt efter, at de har modtaget den enkelte rejseudbyders opgørelser.

Vær OPMÆRKSOM PÅ, at Rejsegarantifonden vil modtage et stort antal opgørelser fra rejseudbydernes på samme tid, så du må stadig have en stor portion tålmodighed og forståelse for at processen vil blive lang.    

Corona-situationen påvirker os alle, personligt, samfundet og ikke mindst os som rejsebureau. Vi arbejder hårdt på at hjælpe alle de af vores kunder der har brug for det. Vi har valgt at kommunikere bredt ud i denne om gang, da vi har meget travlt på kontoret med at hjælpe og finde løsninger til alle jer der måtte have brug for det.

Så snart der er klarhed over udfaldet og vi har fået mulighed for at bearbejde det, så vender vi tilbage til dig. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du bestilt en rejse med afrejse efter d. 10. maj 2020 
Så længe Udenrigsministeriet ikke har ændret sine rejsevejledninger efter d. 13.04.2020, så bliver rejser med afrejse efter d. 13. april gennemført og vores rejsebetingelser / afbestillingsregler er gældende - se linket herunder. Når det så er sagt og taget situationen i betragtning, så er alt åbent og det kan meget vel være at rejsevejledningerne kan blive justeret, men af gode grunde vi ved det ikke endnu. Vi vil holde dig opdateret løbende, så snart der er nyt fra myndigheder. Vi beder vi dig have tålmodighed og afvente til at vi kontakter dig tættere på afrejse. 

Hvad sker der hvis Udenrigsministeriet forlænger den nuværende rejsevejledning til efter den 10. maj 2020?
Vi følger altid Udenrigsministeriets råd og vejledninger og skulle det ske at datoen flyttes frem og berører den afrejse dato du har for din rejse, vil vil kontakte de gæster, der er berørt.

Hvis min rejse annulleres grundet COVID-19 og at Udenrigsministeriet rejsevejledning fraråder rejser, er jeg så berettiget til en fuld refundering af mit indbetalte beløb?
Hvis du har bestilt en pakkerejse, så er svaret JA, men Caddie Golfrejser skal nok orientere dig om, hvornår det er muligt, da det udvikler sig i forskellige retninger dag for dag. I henhold til pakkerejseloven er du berettiget til at få en erstatningsrejse eller annullere din rejse og modtage en refundering af dit indbetalte beløb, såfremt din afrejsedato ligger indenfor den periode hvor Udenrigsministeriets rejsevejledning fraråder rejser til.

Under normale omstændigheder er ordlyden jf. Pakkerejselovgivning, at man har krav på at få tilbagebetalt sit indbetalte 14 dage efter at annullering er foretaget. Grundet denne meget, meget ekstra ordinære situation har Rejsegarantifonden bedt den danske rejsebranche om at sætte udbetalinger i bero – så branchen ikke ender i katastrofale tilstande grundet manglende likviditet.

Dette har Caddie Golfrejser valgt at følge, så vi stadig kan holde på vores medarbejder og have en virksomhed efter Corona. Derfor beder vi dig om en god portion tålmodighed indtil vi har nyt fra myndighederne om hvordan vi skal forholde os.

Skal jeg kontakte jer vedr. min rejse med ankomst efter d. 10. maj 2020?
Nej, det behøver du ikke. Vi skal nok tage fat i dig i denne meget, meget specielle situation, hvad der vil ske med din rejse. Du skal kun kontakte os, hvis du på egen foranledning ønsker at annullere din rejse. Her skal du så være opmærksom på, at der gælder vores almindelige rejsebetingelser / afbestillingsregler.

VIGTIGT: Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mit depositum eller restbeløb til min fremtidig rejse rettidigt?
Den rettidige betalingsdato fremgår på dit rejsebevis. Hvis du vælger ikke at betale dit depositum eller restbeløb, vil rejsen automatisk blive afbestilt, hvis betalingen ikke er Caddie Golfrejser i hænde i rette tid. Du vil derfor ikke kunne få dit depositum tilbage selvom rejsevejledningen ændres efterfølgende! Så sørg for at indbetale dit depositum eller restbeløb rettidigt, da det ville stille dig bedst.
Hvis du har brug for at afbestille din rejse, og du har betalt rejsen enten helt eller delvist, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig, men vær opmærksom på at det er vores almindelige afbestillingsregler som er gældende.
Derfor husk at indbetale, da det vil stille dig bedst for at få alle dine penge igen!

Vi vender tilbage til jer, når der er nyt – Så afvent os!

LIKE vores Facebook side her https://www.facebook.com/Caddiegolfrejser/, da vi også vil kommunikere ud via den, så vi er sikre på, at vi når jer alle sammen. 

Vi fortsætter selvfølgelig, så ingen grund til bekymring, men med mindre personale midlertidigt
Vi beklager situationen, og i særlig grad at vi ikke har mulighed for at servicere sig som normalt den kommende tid. Vi håber på din forståelse i denne ekstraordinære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Udbruddet af Coronavirus, nedlukningen af Danmark og Udenrigsministeriets rejsevejledning har resulteret i, at ingen bestiller rejser. Caddie Golfrejser fortsætter naturligvis driften og du kan f.eks fortsat bestille din golfrejse til 2021, men vi bliver nødt til midlertidigt at hjemsende en stor del af vores dygtige medarbejdere, som følge af nedgang i salget.

Nye åbingstider
Indtil tingene igen normaliseres, vil det derfor desværre kun være åbent på telefonen fra kl. 10-13, men vi kan stadig kontaktes på e-mail info@caddiegolf.dk - der må dog forventes væsentlig længere svartider.

Pas på dig selv og mange tak for din forståelse!

Med venlig hilsen

Jesper Black Jensen
Managing director
Caddie Golfrejser A/S

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAQ

Har du købt en rejse, men er ikke kommet afsted
Til jer som har købt en rejse, men ikke er kommet afsted. Vi beder jer svare tilbage på den mail vi har sendt til jer tidligere. Har I allerede svaret, skal I vide at vi har modtaget den og behandler din mail så hurtigt vi kan, men I må have tålmodighed. Vi kan ikke svare på endnu, hvornår vi vender tilbage! Vi beder jer om at undlade at kontakte os yderligere, vi skal nok vende tilbage!

​​​​​​Jeg har en ferie med ankomst i den nærmeste fremtid
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet, er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Hvis du skal rejse indenfor den næste uges tid, og du ikke har hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Indtil andet er oplyst, eller du er blevet kontaktet af os, henvises til gældende ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores rejsebetingelser:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

Har du bestilt en pakkerejse gælder følgende:
1)  Der henvises til Udenrigsministeriets hjemmeside for rejsevejledninger på: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/
2) Hvis dit feriested ligger i rød zone (med reference til UM's rejsevejledning), vil du blive kontaktet før ankomst, med henblik på ombooking eller evt. annullering af rejsen.
3) Er feriestedet i orange zone skal du kontakte dit eget forsikringsselskab, og gøre brug af evt. afbestillingsforsikring, hvis du ikke ønsker at rejse

Se rejsebetingelser her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

Hvem betaler hvis jeg vælger en førtidig hjemrejse?
Efter udenrigsministeriet udmelding i går har Danmarks Rejsebureau Forening været i dialog med regeringen og anbefalingen lyder nu, at danskere bør afbryde rejsen hurtigst muligt.
Da der ikke er tale om en evakuering, men en anbefalingen fra regeringens side om, at man bør afbryde rejsen, er der desværre ikke dækning for førtidig hjemrejse, såfremt I måtte ønske det. I skal derfor benytte den allerede planlagte hjemrejse i den kommende tid.

Personlig rejseforsikring
Vi må bede jer om, at kontakte jeres egen rejseforsikring, hvis I spørgsmål til ovenstående, da det er individuelt hvordan man er dækket!Såfremt der opstår ændringer i forhold til ovenstående vil vi automatisk kontakte jer efter hjemkomst.

Kan jeg vælge at fortsætte min planlagte rejse?
Ja, det vil du godt kunne. Vent med at give os besked indtil vi kontakter dig. Tag dog i lufthavnen, som jf. din rejseplan og tjek med det enkelte flyselskab om der er ændringer i din rejseplan.
Tjek med din rejseforsikring, men du skal vide, at de fleste rejseforsikringer stadig gælder, da du bestilte din rejse mens rejsemålet var i grøn eller gul jf. um.dk.

Min arbejdsgiver giver mig karantæne, hvis jeg tager afsted på min planlagte ferie – hvad er mine rettigheder?
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Såfremt din arbejdsgiver giver dig karantæne som følge af, at du har været på et bestemt rejsemål, er dette ikke noget, vi som rejsebureau, i henhold til gældende lovgivning, er ansvarlige for.
Dette er et privat anliggende og refundering af rejsen skal derfor anlægges hos dit forsikringsselskab.

Se rejsebetingelserne her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

Hvad gør jeg, hvis grænsen lukker og jeg ikke kan komme frem til min destination?
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Hvis grænsen til et land lukkes, er der tale om en ændring i indrejserestriktioner. Dette er efter anvisninger fra jurister i Danmarks Rejsebureau Forening uden for vores ansvarsområde. Vi kan derfor i henhold til gældende lovgivning, ikke refundere rejsen.
Det er derfor din egen rejseforsikring, som du skal kontakte vedr. refundering.

Se rejsebetingelserne her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser