Skip to main content

13-03-2020: Information om Corona

INFORMATION OM COVID-19 / CORONA - Opdateret 25.06.2020 kl. 14:33. 

Kære Caddie Golf Gæst,


Så er der nyt!

Rejsemål som er åbne for salg
Tyskland vil være åbent for rejser fra d. 15. juni 2020 og alle øvrige rejsemål frarådes rejser stadigvæk til og med d. 31.08.2020. Læs yderligere under Periode 5 for rejser mellem d. 01.06 - 31.08.2020. 

Du skulle have været ude og rejse, hvad er status for tilbagebetaling for din rejse?
Periode 1: 13.03 – 13.04.2020: Nu er dine penge på vej til dig, som skulle have rejst i periode 1

Vi kan med STOR glæde oplyse dig, at Rejsegarantifonden har godkendt og afsluttet vores ansøgning. Rejsegarantifonden forventer at udbetalingen vil være foretaget inden d. 01. juli. Dit indbetalte beløb vil blive sendt direkte til din oplyste bank konto.

Periode 2: 14.04 – 31.05.2020
Rejsegarantifonden har modtaget bekendtgørelse fra Erhvervsministeriet og d. 18. juni modtog vi vejledningerne til hvordan vi kan ansøge om at du kan få dine penge udbetalt. Caddie Golfrejser har en deadline til Rejsegarantifonden, der er d. 09. juli, men vi agter at kunne indsende vores ansøgning lidt før. Dette afhænger naturligvis af om vores revisor kan nå at godkende den.
Loven kræver nemlig, at vores revisor skal erklærer at vores ansøgning er korrekt inden Rejsegarantifonden kan behandle den.
 Caddie Golf er dybt afhængige af de hjælpepakker for at vi har den fornødne likviditet, så vi kan tilbagebetale dig.
Periode 2: Hvornår kan du forvente, at få udbetalt dine penge?”
Det jeg kan sige, er at der har været væsentlig flere rejsende i periode 1 end periode 2, hvilket er positivt for dig/jer og betyder at behandlingen inden ved Rejsegarantifonden forhåbentlig vil gå stærkere end periode 1.
Periode 1 ansøgningen blev indleveres d. 29. maj og først i går d. 24. juni godkendte de den. Vi forventer derfor at rejsende i periode 1 får deres penge ca. 1 måned efter at vi har indsendt ansøgning senest d. 01. juli.
Ergo derfor vil jeg forsigtig anslå, at din udbetaling vil kunne finde sted et sted i starten af august 2020.

Periode 3: 01.0631.08.2020?
Hvad med periode 3: 01.06 – 31.08.2020? Vi har stadigvæk ikke fået klarhed over, hvordan denne periode skal kompenseres for de rejser, som er blev aflyst efter d. 29. maj. En ting, som dog er helt sikkert er, at det ikke ændrer på, at du stadig er berettiget til at få refunderet dit indbetalte beløb. Vi skal nok vende tilbage til jer, så snart vi ved mere!
Vi skal nok vende tilbage til jer, så snart vi ved mere!

Periode 5: 01.09 og derefter
Indtil videre gælder vores almindelige betingelser herunder afbestilling af rejse mm. Læs mere længere nede på siden.

VIGTIGT: Alt dette ændrer ikke på, at du stadig er berretiget til at få refunderet dit indbetalte beløb tilbage, men vi kan blot ikke svare på hvornår og om du vil modtage din refundering fra enten Caddie Golfrejser eller Rejsegarantifonden. 

Hvorfor har I ikke bare udbetalt? 
Vi har modtaget henvendelser fra enkelte kunder, hvorfor de ikke har modtaget deres indbetalte endnu. Det skyldtes, at vi ønsker at behandle alle vores kunder ens, da der ikke har været fundet en holdbar løsning hvori vi kunne sikre likvidemidler fra Rejsegarantifonden grundet den meget svingende kurs Erhvervsministeren har udstukket i denne Corona tid.
Vi ved, du har ventet i lang tid og gerne vil have refunderet dit indbetalte beløb, så vi beder dig inderligt om at hjælpe os og have mere tålmodighed i denne meget sværre tid, da likviditet er alt afgørende for at vi kan sikre tilbagebetaling til alle vores kunder og bevare gode arbejdspladser samt for at rejsebureauer skal have en chance for at overleve denne svære Corona tid.
Vi er inderligt kede af, at vi ikke har kunnet udbetale tidligere, men det er desværre vores situation.

Vi skal nok holde dig løbende orienteret, så snart vi har fået bekræftet, hvornår der er klarhed over dato for tilbagebetaling.
Vi håndterer og behandler naturligvis vores kunder efter gældende lovgivning. 

Pas på dig selv og mange tak for din forståelse!

Med venlig hilsen
Jesper Black Jensen
Managing director
Caddie Golfrejser A/S

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LIKE vores Facebook side her https://www.facebook.com/Caddiegolfrejser/, da vi også vil kommunikere ud via den, så vi er sikre på, at vi når jer alle sammen. 

Vi fortsætter selvfølgelig, så ingen grund til bekymring, men med mindre personale midlertidigt

Vi beklager situationen, og i særlig grad at vi ikke har mulighed for at servicere sig som normalt den kommende tid. Vi håber på din forståelse i denne ekstraordinære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Udbruddet af Coronavirus, nedlukningen af Danmark og Udenrigsministeriets rejsevejledning har resulteret i, at ingen bestiller rejser. Caddie Golfrejser fortsætter naturligvis driften og du kan f.eks fortsat bestille din golfrejse til 2021, men vi bliver nødt til midlertidigt at hjemsende en stor del af vores dygtige medarbejdere, som følge af nedgang i salget.

Nye åbingstider
Indtil tingene igen normaliseres, vil det derfor desværre kun være åbent på telefonen fra kl. 10-13, men vi kan stadig kontaktes på e-mail info@caddiegolf.dk - der må dog forventes væsentlig længere svartider.
Sommerferie åbningstider:
Fra Mandag d. 29. juni - 09. august vil telefonen kun være åben mandag-onsdag-fredag mellem kl. 10-13.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAQ

Har du købt en rejse, men er ikke kommet afsted
Til jer som har købt en rejse, men ikke er kommet afsted. Vi beder jer svare tilbage på den mail vi har sendt til jer tidligere. Har I allerede svaret, skal I vide at vi har modtaget den og behandler din mail så hurtigt vi kan, men I må have tålmodighed. Vi kan ikke svare på endnu, hvornår vi vender tilbage! Vi beder jer om at undlade at kontakte os yderligere, vi skal nok vende tilbage!

​​​​​​Jeg har en ferie med ankomst i den nærmeste fremtid
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet, er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Hvis du skal rejse indenfor den næste uges tid, og du ikke har hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Indtil andet er oplyst, eller du er blevet kontaktet af os, henvises til gældende ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores rejsebetingelser:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

Har du bestilt en pakkerejse gælder følgende:
1)  Der henvises til Udenrigsministeriets hjemmeside for rejsevejledninger på: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/
2) Hvis dit feriested ligger i rød zone (med reference til UM's rejsevejledning), vil du blive kontaktet før ankomst, med henblik på ombooking eller evt. annullering af rejsen.
3) Er feriestedet i orange zone skal du kontakte dit eget forsikringsselskab, og gøre brug af evt. afbestillingsforsikring, hvis du ikke ønsker at rejse


Hvem betaler hvis jeg vælger en førtidig hjemrejse?
Efter udenrigsministeriet udmelding i går har Danmarks Rejsebureau Forening været i dialog med regeringen og anbefalingen lyder nu, at danskere bør afbryde rejsen hurtigst muligt.
Da der ikke er tale om en evakuering, men en anbefalingen fra regeringens side om, at man bør afbryde rejsen, er der desværre ikke dækning for førtidig hjemrejse, såfremt I måtte ønske det. I skal derfor benytte den allerede planlagte hjemrejse i den kommende tid.

Personlig rejseforsikring
Vi må bede jer om, at kontakte jeres egen rejseforsikring, hvis I spørgsmål til ovenstående, da det er individuelt hvordan man er dækket!Såfremt der opstår ændringer i forhold til ovenstående vil vi automatisk kontakte jer efter hjemkomst.

Kan jeg vælge at fortsætte min planlagte rejse?
Ja, det vil du godt kunne. Vent med at give os besked indtil vi kontakter dig. Tag dog i lufthavnen, som jf. din rejseplan og tjek med det enkelte flyselskab om der er ændringer i din rejseplan.
Tjek med din rejseforsikring, men du skal vide, at de fleste rejseforsikringer stadig gælder, da du bestilte din rejse mens rejsemålet var i grøn eller gul jf. um.dk.

Min arbejdsgiver giver mig karantæne, hvis jeg tager afsted på min planlagte ferie – hvad er mine rettigheder?
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Såfremt din arbejdsgiver giver dig karantæne som følge af, at du har været på et bestemt rejsemål, er dette ikke noget, vi som rejsebureau, i henhold til gældende lovgivning, er ansvarlige for.
Dette er et privat anliggende og refundering af rejsen skal derfor anlægges hos dit forsikringsselskab.

Se rejsebetingelserne her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser

Hvad gør jeg, hvis grænsen lukker og jeg ikke kan komme frem til min destination?
Vi skal starte med at beklage situationen, men håber på din forståelse for denne ekstraordinære svære situation, som vi og resten af samfundet er ramt af. Det kan desværre bl.a. betyde længere svartider på telefon og generelt.
Har du ikke hørt fra os angående din ferie, er der ikke nogen ændringer, og din rejse kan gennemføres som planlagt.
Hvis grænsen til et land lukkes, er der tale om en ændring i indrejserestriktioner. Dette er efter anvisninger fra jurister i Danmarks Rejsebureau Forening uden for vores ansvarsområde. Vi kan derfor i henhold til gældende lovgivning, ikke refundere rejsen.
Det er derfor din egen rejseforsikring, som du skal kontakte vedr. refundering.

Se rejsebetingelserne her:
https://www.caddiegolfrejser.dk/betingelser